srijeda, 23. listopada 2013.

Odnosi s javnostima u Vladi : Manipulacija ili potreba?

Konferencija je zaključena okruglim stolom na kojem su sudjelovali prof. Anne Gregory, mr.sc. Aleksandra Kolarić iz Hrvatske udruge za odnose s javnostima ( HUOJ) te prof.. Marko Milosavljević, a raspravljali su o potrebi službe za odnose s javnostima u uredima Vlade. U ulozi moderatora našli su se studenti Odjela za komunikologiju, Ivica Ljubas te Gloria Mage.


Raspravu je otvorila Anne Gregory rekavši kako su u Velikoj Britaniji postoje dvije grupe PR eksperta u Vladi. Postoje javni službenici od kojih neki desetljećima rade za Vladu stoga je njihova uloga prepoznata kao izuzetno važna. Uloga im je objasniti postupke Vlade, ali ni u kojem slučaju ne smiju širiti propagandu. Druga skupina su takozvani "spin doktori" koji su politički angažirani i zastupaju interese vladajuće elite. Zakonom im je dopuštena pristranost i subjektivnost, te propagiranje stranke.

Potom je Aleksandra Kolarić stanje u Hrvatskoj nazvala kaotičnim : Who does what, how and why? Trenutačno je u Hrvatskoj u ulozi glasnogovornika osoba koja je istovremeno stranački i javni službenik što hoće reći da je stanje nesređeno i nedovoljno regulirano.  Ona zapravo ne odlučuje o komunikacijskim potezima već je za to zadužena savjetnica pri uredu Vlade koja je samo prividno volontira, a zapravo je angažirana kao konzultant od strane PR agencije koja je zadužena za Vladu Republike Hrvatske. U tom pogledu, oglasila se i Hrvatska udruge za odnose s javnostima čije Vijeće časti je taj slučaj proglasilo sukobom interesa. Reakcija Vlade bila je suprotna očekivanjima;  ukidanje službi za odnose s javnostima u svim tijelima državne uprave.

Profesor Marko Milosavljević na pitanje je li činjenica da većinu političkih članaka zapravo pišu PR-ovci manipulacija sadržajem ili potreba, obzirom da broj novinara specijaliziranih za politiku manjka, kaže kako je takav  pristup uvriježen u europskim zemljama, poput Velike Britanije.Za zemlje u regiji nije potpuno siguran, ali također smatra da je situacija slična. Još uvijek je jako puno takozvanog copy-paste novinarstva koje se bazira nanovinarskim priopćenjima. Osim u politici, događa se i da su stručnjaci određenog područja, primjerice ekonomije i  sporta,  autori  novinskih napisa. Takva praksa povećava produktivnost u smislu količine sadržaja, ali ne i kvalitete. Postavlja se pitanje koliko dodatne vrijednosti se na taj način dobija. Tako specijalizirani ljudi ne poznaju pravila novinarske struke i ne znaju na odgovarajući način prenijeti informaciju. Zato su novinari još uvijek nezamjenjivi.






Nema komentara:

Objavi komentar