subota, 19. listopada 2013.

Krivci za financijsku krizu: ekonomisti ili PR-ovci?

Prof. dr.hab. Ryszard Lawniczak sa Vojno - tehnološkog sveučilišta iz Varšave započeo je izlaganje anegdotom sa skupa ekonomista na kojeg je bio pozvan prije nekoliko godina kada je izlagao slično predavanje kao i za Medijske dane. Jedna grupica ekonomista entuzijastično je prihvatila njegove riječi. Ta ga je reakcija začudila, ali i zabrinula, te ih je pitao za objašnjenje na što su mu rekli da im je laknulo te da im je „otvorio oči“ svojim govorom jer krivci za krizu zapravo i nisu ekonomisti već PR stručnjaci.  Potom je znakovito pogledao stručnjakinju za odnose s javnostima Anne Gregory. Izlaganje se nastavilo u malo ozbiljnijem i činjeničnijem tonu. 

Budući da i studenti sa ERASMUS programa razmjene također sudjeluju u objavama koje se tiču konferencije s medijskih dana, studentice iz Poljske, Aleksandra i Alice, dobile su zadatak izvijestiti o čemu je pričao njihov sunarodnjak.


Professor Ryszard Lawniczak from Military University of Technology in Warsaw, Poland spoke about PR`s contribution to the global financial and economic crisis. During his speech, he tried to explain the main reasons of economic crisis as well as to persuade that not only economists are responsible for this situation, but also people who work in PR agencies. The main question of the speech was not only: who is responsible for present crisis and the collapse in 2008/2009, but also: what is exactly the role of a public relation specialists in the image repair campaign of business and mainstream economic theory. According to Ryszard Lawniczak, „world financial crisis reveals a lot of false, or idealistic assumption in the PR“ and the main issues are: managerial greed and social irresponsibility. He also mentioned some American orthodox ideology which was concentrated on TINA ideology - „There is no alternative“ as well as some statement like „ What is good for Wall Street, is good for America“. Moreover, Ryszard Lawniczak also said something about some „facial saving“ campaigns for neoliberalism theory, which is now completely overabused by PR` agencies.

He concluded with a sentence that „Public relations industry has contributed to and may be held partly responsible for the 2008/2009 financial crisis and the recent collapse“ and added that his colleagues, the economists, were not absolutely right putting the blame on the PR people.

Profesor Ryszard Lawniczak sa Vojno - tehnološkog sveučilišta u Varšavi govorio je o doprinosu službe odnosa s javnostima i utjecaju na globalnu financijsku odnosno ekonomsku krizu, kako je naveo i u naslovnom slajdu svog izlaganja. U svom govoru nastojao je objasniti glavne razloge / uzroke ekonomske krize kao i uvjeriti nazočne da nisu samo ekonomisti odgovorni za aktualnu situaciju i već i zaposlenici PR agencija. Pitanje nije bilo samo tko je odgovoran za aktualnu krizu i kolaps 2008. / 2009.  već i koja je uloga stručnjaka odnosa s javnostima u popravljanju imidža i mainstream ekonoske teorije. Prema Ryszardu Lawniczaku „...svjetska financijska kriza otkriva velik broj lažnih, idealističkih pretpostavki u PR-u“  te su ključni problemi menadžerska pohlepa i neodgovornost prema društvu.

Također je spomenuo američku ortodoksnu, krutu ideologiju koja se fokusirala na TINA ideologiji što je kratica za „There is no alternative“  - Nema alternative te izjavu kako je ono što je dobro za Wall street istovremeno dobro i za Ameriku. Nadalje, Lawniczak je govorio kako PR agencije sada kompletno zloupotrebljavaju  kampanje za spašavanje imidža iz teorije neoliberalizma.

Zaključio je izlaganje tezom kako je industrija odnosa s javnostima  (PR industrija) doprinijela i može se smatrati djelomično odgovornom za financijsku krizu te kolaps  iz 2008 / 2009.  Stoga njegovi kolege, ekonomisti sa početka izlaganja, nisu bili u potpunosti u pravu kad su svalili krivnju na ljude iz PR industrije.


Nema komentara:

Objavi komentar