Prof. dr.hab. Ryszard Lawniczak sa Vojno - tehnološkog sveučilišta iz Varšave započeo
je izlaganje anegdotom sa skupa ekonomista na kojeg je bio pozvan prije nekoliko
godina kada je izlagao slično predavanje kao i za Medijske dane. Jedna grupica ekonomista entuzijastično je prihvatila njegove riječi. Ta ga je reakcija začudila, ali i zabrinula, te ih je pitao za objašnjenje na što su mu
rekli da im je laknulo te da im je „otvorio oči“ svojim govorom jer krivci za
krizu zapravo i nisu ekonomisti
već PR stručnjaci. Potom je znakovito pogledao stručnjakinju za odnose s javnostima Anne Gregory. Izlaganje se nastavilo u malo ozbiljnijem i činjeničnijem tonu.
Budući da i studenti sa ERASMUS programa razmjene također sudjeluju u
objavama koje se tiču konferencije s medijskih dana, studentice iz Poljske, Aleksandra i Alice,
dobile su zadatak izvijestiti o čemu je pričao njihov sunarodnjak.
He concluded with a sentence that
„Public relations industry has contributed to and may be held partly responsible for the 2008/2009
financial crisis and the recent collapse“ and added that his colleagues, the
economists, were not absolutely right putting the blame on the PR people.
Profesor Ryszard Lawniczak sa
Vojno - tehnološkog sveučilišta u Varšavi govorio je o doprinosu službe odnosa
s javnostima i utjecaju na globalnu financijsku odnosno ekonomsku krizu, kako
je naveo i u naslovnom slajdu svog izlaganja. U svom govoru nastojao je
objasniti glavne razloge / uzroke ekonomske krize kao i uvjeriti nazočne da
nisu samo ekonomisti odgovorni za aktualnu situaciju i već i zaposlenici PR
agencija. Pitanje nije bilo samo tko je odgovoran za aktualnu krizu i kolaps
2008. / 2009. već i koja je uloga
stručnjaka odnosa s javnostima u popravljanju imidža i mainstream ekonoske teorije.
Prema Ryszardu Lawniczaku „...svjetska financijska kriza otkriva velik broj
lažnih, idealističkih pretpostavki u PR-u“ te su ključni problemi menadžerska pohlepa i
neodgovornost prema društvu.
Također je spomenuo američku
ortodoksnu, krutu ideologiju koja se fokusirala na TINA ideologiji što je
kratica za „There is no alternative“ -
Nema alternative te izjavu kako je ono što je dobro za Wall street istovremeno
dobro i za Ameriku. Nadalje, Lawniczak je govorio kako PR agencije sada
kompletno zloupotrebljavaju kampanje za
spašavanje imidža iz teorije neoliberalizma.
Zaključio je izlaganje tezom
kako je industrija odnosa s javnostima (PR industrija) doprinijela i može se
smatrati djelomično odgovornom za financijsku krizu te kolaps iz 2008 / 2009. Stoga njegovi
kolege, ekonomisti sa početka izlaganja, nisu bili u potpunosti u pravu kad su
svalili krivnju na ljude iz PR industrije.
Nema komentara:
Objavi komentar