Ključan govornik drugog panela bio je doc. dr. sc. MarkoMilosavljević , profesor s Fakulteta društvenih znanosti u Ljubljani koji je održao predavanje na temu
„Mediji
u ekonomskoj krizi“. Naglasio je da
mediji ne izvještavaju samo o krizi već su u potpunosti njome zahvaćeni. Osim očitog ekonomskog aspekta krize, globalni mediji proživljavaju i tehnološke
poteškoće koje utječu na kvalitetu izvještavanja stoga Milosavljević ističe kako su novinari prisiljeni ići ukorak s ubrzanim
razvojem tehnologije .
Broj novinara se
neprestano povećava dok uvjeti rada
postaju sve teži. Posao novinara danas podrazumijeva nepovoljne uvjete kao što su neutvrđeno radno vrijeme i neprestano praćenje zbivanja na lokalnoj
i svjetskoj razini. Slobodno vrijeme ne postoji za uspješnog novinara, javnost
ne može čekati. Osim navedenih problema, novinar mora biti pripremljen za „multitasking“, odnosno sposoban izvoditi
mnogobrojne aktivnosti u isto vrijeme. Na taj način gubi se usredotočenost na
pojedinačne zadatke kao i njihova vrijednost.
Ubrzan tempo zbivanja ne ostavlja novinarima vrijeme za analiziranje činjenica. Istraživačko novinarstvo je
djelatnost koja izumire.
Milosavljević ističe kako je za takvu vrstu
novinarstva potrebno vrijeme i novac, a to je upravo ono što si mediji ne mogu
priuštiti. Nemogućnost provjere
informacija odrazila se na vjerodostojnost medijskog sadržaja. Zapošljavanje stručnjaka sa područja ekonomije, prava ili
sporta postalo je praksom . Stoga uz sve probleme kojim su opterećeni novinari
postoji i stalni pritisak gubitka posla.
U drugom dijelu izlaganja, Milosavljević se usredotočio na krizu medija u regiji gdje su svi navedeni problemi posebno izraženi, a tiču se ograničenosti tržišta i mogućnosti .O ograničenosti potencijala možda najbolje govori činjenica kako: „More people ride New York's city buses everyday then live in Slovenia“ ( U New Yorku se više ljudi vozi u autobusima nego što Slovenija ima stanovnika.“)
Novinarstvo kakvo imamo ovdje ne
može se mjeriti sa snagom vodećih europskih i svjetskih medija stoga ga javnost
zanemaruje. Često u ovim
ograničenim mogućnostima novinari nemaju opciju pridržavati se poslovnih normi nego
raditi sve u svojoj moći da bi opstali. Takvi neetični postupci rezultiraju
gubitkom vjerodostojnosti što povećava mogućnost
da mediji neće doživjeti završetak krize.
Nema komentara:
Objavi komentar