subota, 17. studenoga 2012.

Izravno s konferencije (panel 2)

Drugi je dan znanstvene konferencije Dubrovački medijski dani. Drugi i četvrti panel konferencije upravo su u tijeku. Javljamo se s drugog panela koji je započeo u 9:05. Upravo smo odslušali  izlaganje dr. Dragana Ćalovića sa Megatrend sveučilišta u Beogradu. Tema o kojoj je govorio je New technologies and civic engagement. Pričao je o utjecaju novih tehnologija na građanski aktivizam i opisao situaciju u Beogradu po tom pitanju.


Upravo je započelo izglaganje moderatorice panela dr. Viktorije Car sa Sveučilišta u Zagrebu. Izlaže na temu Digital activism: Real, virtual or surrogate civic engagement?
09:20 - Komparacija zemalja, definicia digitalnih medija. Definicija aktivizma. Utjecaj tehnoloških inovacija na građanski aktivizam. Osjećaj kako smo dužni biti više angažirani od priješnjih generacija.
09:25 - 1900. Uloga medija i javnog servisa bila je informirati, obrazovati i zabaviti, tada informacija nije bila tako opipljiva i bliska građanima. Novinar je imao glavnu ulogu. Danas zapravo i ne trebamo novinara koji će sam doći do informacije. To rade PR-ovci i građani sami. Zadatak novinara je da tu informaciju analizira i objasni.
09:27 - Facebook danas ima više korisnika nego Google. Ovo je vrijeme online druuštvenih mreža. Druženje se preselilo iz kafića i ulica na internet.
09:29 - 90% - Tinejdžera prilikom istraživanja u Austriji reklo je kako koristi Facebook kao izvor informacija.
09:30 - Digital aktivizam - kako biti aktivan online? Meta-activism project. Knjiga Digital activism decoded (Joyce 2010.)
09:32 - Kako političari koriste digitalne platforme za plasiranje svojih uvjerenja.
09:34 - Analiza prijatelja i vrednovanje takve analize teško je moguće zbog lažnih profila na Facebooku
09:35 - Primjeri digitalnog aktivizma u Hrvatskoj (studentski prosvjedi 2008.) Otvorena je stranica "Protiv državne mature" na kojoj su studenti izložili glavnih 15 točaka u kojima objašnjavaju što nije uredu s hrvatskim školstvom, a koja je vremenom narasla do velikog broj članova. To je izvrstan primjer kako društvene mreže mogu pomoći aktivizmu i imati utjecaj na odlučivanje i političke procese.
09:37 - Štrajk protiv projekta shopping centra Cvjetni (2010.). Korišten Twitter, građani su twittali iz policijske stanice.
09:40 - Lajkanje nečeg na Facebooku je upravo to - samo jedan klik. To još uvijek ne znači i nije nikakav aktivizam. Digitalni aktivizam u Hrvatskoj puno je manje razvijen no što se to prikazuje.

Nema komentara:

Objavi komentar