petak, 16. studenoga 2012.

Izravno s konferencije (otvaranje i panel 1)

Međunarodna znanstvena konferencija Dubrovački medijski dani upravo je u tijeku. Nakon registracije korisnika, konferenciju su u 17:10 otvorili organizator dr.sc. Mato Brautović i pročelnik Odjela za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku dr. sc. Đorđe Obradović.


Prvo izlaganje započelo je u 17:15, a održao ga je dr. sc. Marko Milosavljevič sa Sveučilišta u Ljubljani. Tema njegovog izlaganja je (The lack of) The New Gatekeepers - Twitter and political communication. Evo o čemu je govorio:
17:20 - Društvenim mrežama političara kao što su blogovi ili Facebook u Sloveniji najčešće upravljaju njihovi savjetnici za odnose s javnostima. Međutim, to nije slučaj kada se radi o Twitteru. Njime najčešće upravljaju sami što stvara velike probleme njihovim savjetnicima jer imaju slabu ili nikakvu kontrolu  nad njihovim objavama koje često mogu biti nepromišljene.
17:22 - U Sloveniji jako malo ljudi koristi Twitter. Radi se o oko 1% ukupne populacije, većinom mlađih i visokoobrazovanih ljudi koji su ujedno i poznavatelji nekoliko jezika.
17:25 - Sve to čini Twitter prilično nerelevantnim izvorom informacija. Ne radi se toliko o samom izvoru, koliko o neznatnom broju korisnika koji ga koristi.
17:30 - Ulogu gatekeepera stoga i dalje imaju urednici i novinari tradicionalnih medija, osobito televizije.
17:33 - Milosavljevič ističe kako se nada da će Twitter u budućnosti postati još bolje mjesto za istraživanje te kako će uloga savjetnika za odnose s javnostima s vremenom rasti.

Drugo izlaganje na temu The use of Twitter at 2011 Turkish general elections by the party leaders and its members održala je Gozde Islamoglu s Instituta društvenih znanosti u Turskoj u 17:30. Predavanje je trajalo do do 17:45, a Godze je govorila o popularnosti Twittera među Turskim poltičarima i priložila statističke podatke koji govore o učestalosti i načinu uporabe ove društvene mreže za vrijeme trajanja izbora u Turskoj 2011.

U 17:50 započelo je predavanje dr.sc. Zafre Hrnjić Kuduzović sa Sveučilišta u Tuzli na temu The potential and limits of Facebook and other social media in anti-coruption campaignss of civil society organizations: Case of Bosnia and Herzegovina koje još uvijek traje. Evo što imamo priliku čuti:
17:50 55%  - Populacije u BiH ima pristup internetu, a polovica njih ima Facebook profil, BiH je jedna od najkorumpiranijih zemalja u regiji zbog čega smatra kako će teško ući u EU.
17:52  - Na društvenim mrežama nema klasičnih gatekeepera kao u tradicionalnim medijima, što dovodi do širenja korupcije.
17:54  - Organizacije civilnog društva u Bih složile su se oko toga kako ne sudjeluju dovoljno antikorupcijskim kampanjama.
17:55  - Od 1000 slučajeva korupcije jedan završi u zatvoru. Ljudi ne vjeruju u pravosudni sustav. BiH se pokušava ugledati na druge zemlje koje su putem društvenih medija uspjele smanjiti korupciju. Trebala bi postojati učinkovita kombinacija klasičnih i novih medija u borbi protiv korupcije.
18: 00  - Broj ljudi koji su aktivni na društvenim mrežama često u stvarnosti ne rezultira nikakvim aktivizmom. Npr. na Facebook grupi se u dva dana okupi 15000 ljudi koji se bune protiv nečega, međutim na dogovorenom prosvjedu ih se pojavi 100-tinjak (to nazivamo clictivismom).

Nema komentara:

Objavi komentar